• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

چای ساز


چای ساز

یکی از اشنا ترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در بین ما ایرانی ها چای می باشد. به همین امر اجاره چای ساز بسیار رایج شده است چرا که خوردن چای این روزها به یک عادت برای ما ایرانی ها تبدیل شده است. عطر و طعم بی نظیر چای ایرانی، حسی آرامش بخش به ما می دهد. شاید برای بسیاری از ما درست کردن یک چای تازه دم سخت باشد و یا به خاطر شرایطی پیش بیاید که فرصت کافی برای جوش آوردن و دم کردن یک چای خوش طعم نباشد. اجاره دستگاه های چای ساز در این مواقع می توانند به ما کمک کند.

البته این را هم باید بگوییم که طعم و عطر چای درست شده به روش سنتی با چای درست شده توسط اجاره چای ساز قابل مقایسه نیست اما اجاره چای ساز  هم مفید و هم پر کاربرد است در مواقع ضروری می تواند بسیار مفید عمل کند . حتی بعضی از افراد استفاده از اجاره چای ساز های برقی را به روش های دم کردن چای بر روی اجاق گاز ترجیح می دهند. به هر حال همانند هر محصول دیگری انتخاب روش های درست کردن چای کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

اما اگر دوست دارید یک اجاره چای ساز کرایه کنید بهتر است مطلب زیر را مطالعه فرمایید .

اجاره چای ساز ها محصولی هستند که توسط برق آب را در کمترین زمان به جوش می آورند و پس از جوش آمدن آب داخل کتری، می توانید چای را در مدت زمان کوتاهی دم کنید. از این اجاره چای ساز برای دم کردن چای، انواع دمنوش ها گیاهی و همچنین گرم نگه داشتنشان استفاده می شود. چای ساز ها از یک قوری و کتری تشکیل شده است.

به طور کلی اجاره چای ساز ها به سه دسته در بازار تقسیم می شود

  1. چای ساز استند دار
  2. چای ساز بدون قوری
  3. چای ساز های بالا پایین
  4. خرید چای ساز های دارای استند

این مدل از اجاره چای ساز ها برای قرار گرفتن در داخل آشپزخانه بسیار مناسب هستند و با طراحی زیبای خود جلوه ای زیبا  به آشپزخانه شما می بخشند و هم جای کمی را اشغال می کنن . در قسمت زیرین این نوع از اجاره چای ساز ها یک استند قرار گرفته است که کتری و قوری هر دو بر روی آن قرار می گیرند. هنگامی که دستگاه اجاره چای ساز را به برق متصل کنیم صفحه به آرامی گرم شده و چای دم می کشد. البته اگر قوری بیش از اندازه بر روی استند بماند ممکن است باعث از بین رفتن عطر و طعم واقعی چای شود. در این مدل از اجاره چای سازها ویژگی هایی قرار داده شده است که در اجاره چای ساز باعث تفاوت در قیمت های آن ها خواهد شد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

اجاره چای سازهای بالا پایین:

در این مدل از اجاره چای سازها قوری بر روی کتری قرار گرفته است. این اجاره چای سازها نیز مانند اجاره چای سازهای دارای استند عمل می کند و تنها فرق بین ان ها این است که قوری بر روی کتری قرار می گیرد. هنگامی که آب درون کتری به نقطه جوش می رسد بخار حاصل از آن به قسمت انتهایی قوری برخورد کرده و در نتیجه باعث دم کشیدن چای می شود. با استفاده از این دستگاه عطر و طعم چای حفظ خواهد شد. این اجاره چای سازها به دلیل اینکه در بالا و پایین قرار میگیرند ارتفاع زیادی دارند.

اجاره چای ساز های بدون قوری:

در این مدل از اجاره چای ساز ها قوری در داخل کتری طراحی شده است. چای درون توری قوری توسط بخاری که از جوش آمدن آب به وجود آمده است دم می کشد.

در هنگام اجاره چای ساز به نکات زیر باید توجه نمود

نوع اجاره چای ساز:

مدل اجاره چای ساز را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. پبشنهاد ما برای اجاره چای ساز این است که اگر عطر و طعم چای برایتان اهمیت زیادی دارد ، اجاره چای ساز بالا پایین را مد نظر قرار دهید، چرا که به گفته مصرف کنندگان، این مدل از اجاره چای سازها عموما عطر و طعم چای شما را حفظ خواهند کرد. اما اگر ظاهر آشپزخانه تان برایتان مهم است از مدل استند دار انتخاب نمایید که علاوه بر این ها باید به فضایی که می خواهید به چای ساز خود اختصاص دهید نیز دقت نمایید.اجاره چای سازهای بالا پایین دارای ارتفاع بیشتر و اجاره چای سازهای استند دار دارای عرض بیشتری نسبت به یکدیگر می باشند. به هر حال اجاره چای ساز و مدل آن به سلیقه شما بستگی دارد.

نوع بدنه اجاره چای ساز:

بدنه اجاره چای ساز ویژگی دیگری است که در هنگام اجاره چای ساز باید به آن توجه نمود . در اجاره چای ساز ها سه مدل بدنه وجود دارد. بدنه فلزی، پلاستیکی و شیشه ای. هر سه این اجاره چای سازها علاوه بر زیبایی، مشکلاتی  نیز دارند. مدل پلاستیکی آن باعث می شود چای را طعم دار می کند. مدل فلزی خیلی داغ می شود و مدل شیشه ای آن نیز ممکن است به مرور زمان خراب شود. قبل از اجاره چای ساز حتما از جنس و کیفیت بدنه اجاره چای ساز مطمئن شوید.

حجم کتری اجاره چای ساز:

حجم کتری را با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف خودمان تعیین کنیم. سعی کنید خرید اجاره چای ساز را داشته باشید که با تعداد افراد مورد نظرتان هماهنگ باشد.

نشانگر میزان آب:

هنگام اجاره  چای ساز باید به دارا بودن نشانگر میزان آب نیز توجه کرد. بر روی بدنه کتری برخی از جای اجاره چای سازها یک نشانگر قرار داده شده است. این نشانگر به شما این امکان را می دهد که از میزان آب درون کتری مطلع شوید و در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید.

صافی کتری:

زمانی  که آب درون کتری اجاره چای ساز به جوش می آید رسوبات در ته آن ته نشین می شوند. در اجاره چای سازها هم به همین صورت است. صافی کتری در اجاره چای ساز ها از ورود این رسوبات به درون فنجان جلوگیری می کند. صافی اجاره چای ساز ها دو نوع هستند صافی های پلاستیکی و صافی های فلزی. این صافی ها در دهانه خروجی آب جوش در کتری قرار می گیرد و در بعضی از کتری ها می توانید آن را خارج کرده و بشویید. به این نوع از صافی ها، صافی های پرتابل می گویند. صافی های پرتابل نسبت به صافی های ثابت ارجحیت دارند.

گرم نگهدارنده:

حال گرم نگهدارنده در اجاره چای سازها به شما این امکان را می دهد که محتوای درون کتری و قوری را گرم نگه دارید. این ویژگی دمای کتری را در حد نقطه جوش نگه می دارد اما در این دما کتری جوش نمی آید و تنها چای و آب جوش گرم می ماند.

سیستم قطع کننده خودکار:

وجود سیستم قطع کننده در اجاره چای ساز باعث می شود که هنگامی که آب درون کتری به جوش آمد دستگاه خود به خود خاموش شده و به حالت گرم نگه دارنده در بیاید. و آب جوش و چای درون قوری را گرم نگه دارد.

تنظیم کننده درجه حرارت:

در برخی از مدل های اجاره چای ساز ها مخصوصا اجاره چای ساز های استند دار ویژگی تحت عنوان تنظیم کننده درجه حرارت قرار داده شده است که به وسیله آن می توانید میزان حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنید تا بتوانید آب را زودتر یا دیرتر به جوش بیاورید. پس در اجاره چای ساز  این قابلیت موثر است.

تایمر در اجاره چای ساز:

در اجاره چای ساز وجود تایمر نیز باعث می شود تا بتوانید زمان را طوری تنظیم کنید که پس از مدت معینی اجاره چای ساز به طور اتومات خاموش شود. در خرید اجاره چای ساز وجود این ویژگی برای افرادی که فراموش می کنند اجاره چای ساز را خاموش کنند بسیار مهم است

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936