• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

پارتیشن فلزی


پارتیشن فلزی 2

تاریخچه اجاره پارتیشن

این واژه برداشتی مفهومی از کلمه لاتین cubiculum می باشد. در اواخر دهه پنجاهم میلادی اولین نسل اجاره پارتیشن ها در آمریکا وارد بازار شدند. باور برخی از کارشناسان بر این است که نمایش اجاره پارتیشن های اداری یا به عبارت بهتر دفاتری که با صفحات عمودی از هم جدا شده بودند اولین بار توسط کمپانی های فیلمساز هالیود انجام پذیرفته است. اجاره پارتیشن ها فلزی در حالت کلی به تک جداره و چند جداره تقسیم می شوند، اما آنچه که در تقسیم بندی تعریف شده و ملموس از نظر مخاطبان آن اهمیت دارد انواع کاربردی آن می باشد که به دو دسته عمده صنعتی و اداری تقسیم می شوند .عمدتاً هدف از ایجاد پارتیشن های صنعتی ، جدا کردن حریم ماشین آلات و اپراتورها از همدیگر می باشد. به طوری که در زمان فعالیت کارگران در محوطه کارخانه و حرکت با ماشین آلات نیمه سنگین مانند انواع لیفتراک ها م جرثقیل ها، همگی در مسیر های تعیین شده قرار گرفته و از تصادف احتمالی جلوگیری به عمل آید.در ساخت این نوع اجاره پارتیشن ها تمرکز اصلی بر کارایی و مقاومت مکانیکی خود پارتیشن بوده و بحث زیبایی و کاهش آلودگی صوتی کمرنگ و یا به طور کلی منتفی می باشد.

اجاره پارتیشن بندی چیست؟

اجاره پارتیشن به معنای قسمت بندی و جداسازی ست. با استفاده از اجاره پارتیشن فلزی بندی میتوان از فضای مورد نظر استفاده بهینه نمود. مثلا فضاهای بزرگ را میتوان به چند قسمت تقسیم بندی کرد و عملکردی متفاوت در هر بخش انجام داد. از اجاره پارتیشن بندی در انواع مکان های اداری, مسکونی و غیر مسکونی میتوان استفاده نمود و با تفکیک فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد کرد.

اجاره پارتیشن ها به دو دسته ی ثابت و متحرک دسته بندی میشوند. اجاره پارتیشن ثابت بر روی زمین پیچ و مهره و نصب میشود. ارتفاع بعضی از این اجاره پارتیشن ها فلزی بلند است و به سقف متصل میشود و ارتفاع بعضی دیگر کوتاه میباشد. پارتیشن متحرک یا شناور همانطور که از اسمش پیداست قابل جا به جایی ست و میتوان محل قرارگیری آن را طبق دکوراسیون مورد نظر تغییر داد.اجاره پارتیشن در لغت به معنی تقسیم کردن و مجزا کردن می باشد.هرسیستمی که بتواند فضا را تقسیم کند اجاره پارتیشن نامیده می شود.سیستم جدا کننده های کاذب که امروزه با نام اجاره پارتیشن شناخته می شوند نوعی تجهیزات تقسیم بندی فضاهای داخلی بوده که با هدف منظم کردن محیط و با پیش بینی قابلیت های محیط است .

جابجایی طراحی و ساخته می شوند. پارتیشن اداری ترکیبی که در ساخت آن از ام دی اف و آلومینیوم و شیشه استفاده می گردد نوعی از جدا کننده های سبک هستند که قابلیت پیاده سازی و حمل و نقل و تغییرات بسیار بالایی دارند. اجاره پارتیشن دوجداره با ضخامت ۱۳ سانتی متر با استفاده از ام دی اف ۱۶ میلیمتری درجه یک به همراه نوارpvc لبه های MDF که باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین لب پر شدنه MDF می شود.

پارتیشن اداری فلزی

یکی از المان های مهم در طراحی اجاره پارتیشن فلزی  بحث زیبایی بصری و لوکس بودن اجاره پارتیشن است، که اجاره پارتیشن فلزی این ویژگی را ادا می کند.

ضربه گیری قسمت پایه های فلزی این پارتیشن توسط تکنولوژی و مکانیزم جدید داکتی تعبیه شده است که موجب استحکام بالاتر نیز می گردد . یکی از خصوصیات های بسیار ویژه ای که دارد این است که از استاندارد های تخصصی جهانی در زمینه آکوستیک و مهار نمودن صدا دارد ، با اینکه اکثر قسمت های آن را شیشه تشکیل میدهد اما در این زمینه بسیار حرفه ای عمل می کند.پارتیشن اداری فلزی، معمولا صفحاتش توسط پیچ به یکدیگر وصل می شوند.

ویژگی های اجاره پارتیشن فلزی 

اجاره پارتیشن دارای وزن کم، سبک و قابل حمل

مقاوم در برابر آتش نسبت در مقایسه با پارتیشن چوبی

نصب سریع و راحت

جزو پارتیشن های مقرون به صرفه در بحث هزینه

قابل ترمیم در صورت آسیب دیدگی

استفاده در اکثر مکان ها مانند: باشگاه، هتل، منزل، محیط اداری، دفتر، لابی و …

نظافت راحت نگهداری آسان

انواع اجاره پارتیشن فلزی

فلز را می توان در شکل های مختلف اجاره پارتیشن تولید کرد، میتوان طوری طراحی کرد که از خود نور عبور ندهد میتوان طوری طراحی کرد که حالت توری داشته باشد تا هم هوا از آن عبور کند و هم نور و هم تصویر. فلز را میتوان به ظریف ترین شکل ساختطراحی کرد. میتوان در سطح کوتاه ایجاد کرد طوری که با سقف فاصله داشته باشد.میتوان یک اجاره پارتیشن فلزی را طوری طراحی کرد که به پیچ نیاز نباشد. فلز برخلاق تصور دارای رنگ های بسیار زیادی است که طبق سلیقه شخصی میتوان از آن استفاده کرد.همچنین در استفاده از اجاره پارتیشن فلزی می توان از شیشه نیز استفاده کرد. با توجه به قابلیت های فراوان سازه فلزی می توان اجاره پارتیشن کلاسیک را به صورت استاندارد و در زوایای مختلف پیاده سازی نمود. امروزه با تکنولوژی حک و برش میتوان طراحی های زیبایی با استفاده از فلز انجام داد. که هر نوع سلیقه ای را در بر میگرد.

اهمیت اجاره پارتیشن:

مهمترین عملکرد اجاره پارتیشن جداسازی فضاهای مختلف داخلی است این عملکرد کاربردی و بسیار ساده و زیبا می باشد. اجاره پارتیشن در محیط های اداری و ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی با تقسیم فضا نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا می کند یک اجاره پارتیشن بین مقاطع مختلف یک ساختمان و اتاق های آن، چندین فضای کاربردی طراحی و ایجاد می کند.

در چه مواردی از اجاره پارتیشن‌های فلزی متحرک استفاده می‌شود؟

اجاره پارتیشن‌های اداری متحرک در سالن‌های چند منظوره قابل استفاده هستند. از نظر برخی این اجاره پارتیشن‌ها از کارایی بهینه‌تری نسبت به دیگر اجاره پارتیشن‌ها برخوردار هستند. قابلیت جابجائی اجاره پارتیشن‌های متحرک این امکان را به وجود می‌آورد که یک دیوایدر موقت برای هر مکانی داشته باشید. اجاره پارتیشن‌های متحرک به طور معمول به شکل چهار لنگه هستند، اما بسته به فضایی که قرار است در آن به کار روند، تغییر می‌کنند.

این لنگه درها با لولا به یکدیگر وصل می‌شوند. کلاف دور این اجاره پارتیشن‌ها از جنس ام دی اف و برای پر کردن آنها می‌توان از ام دی اف، شیشه، آلومینیوم، چرم و بامبو استفاده کرد. گاهی هم ترکیب این متریال با هم آنها را زیباتر می‌کند.

در مکان‌های زیادی می‌توان از این اجاره پارتیشن‌ها استفاده کرد، مانند سازمان‌ها و شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، مسجدها و بسیاری از فضاهای دیگر که به اجاره پارتیشن‌های قابل جا به جایی به جای اجاره پارتیشن‌های قابل نصب و ثابت نیاز پیدا خواهند کرد.

گاهی اندازه خانه‌ها آن قدر کوچک است که برای استفاده بهینه از فضای آن مجبور می‌شوید از جداکننده‌های متحرک استفاده کنید. گاهی هم برای پوشاندن دید برخی فضاها از جمله سرویس بهداشتی این دیوارهای موقت حس بهتری را ایجاد می‌کنند. به ویژه اینکه جا به جا کردن آنها به صورت ریلی است و بسیار آسان و راحت است و همین امر افراد را به استفاده از پارتیشن‌های متحرک ترغیب می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی این اجاره پارتیشن‌ها همین است که قابل انتقال هستند و مانند اجاره پارتیشن‌های دیگر نیست که با تغییر مکان مجبور باشید آنها را بگذارید و برای مکان جدید دوباره اجاره پارتیشن‌های جدید سفارش دهید. با کمی هوشمندی شاید بتوانید از این پارتیشن‌ها به جای اجاره پارتیشن‌های ثابت هم استفاده کنید. البته هر کدام از اجاره پارتیشن‌ها کارایی خود را دارند.

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936