• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

موتور برق 7500


موتور برق 3500

اجاره موتور برق

اجاره موتور برق یک وسیله ای مکانیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد کرد . این وسیله توسط یک ژنراتور الکتریکی (برقی) انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد کرد . ژنراتورها و موتورها در موارد بسیاری دارای ویژگی های مشترکی هستند. اجاره موتوربرق ها بسته به نوع سوخت مصرفی در انواع اجاره موتور برق بنزینی، اجاره موتور برق گازوئیلی و اجاره موتور برق گازی تقسیم بندی می شوند:

اجاره موتور برق های بنزینی، پرکاربرد ترین مدل از اجاره موتور برق شناخته می شوند. این نوع اجاره موتور برق ها برای کارکردن طولانی مناسب هستند.  سوخت اجاره موتور برق های بنزینی همان طور که از نامشان پیداست با بنزین کار می کنند. باتوجه به نوع سوخت این محصول گازهای اکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می شود که باید در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت موجب خفگی می گردد.

اجاره موتور برق گازوئیلی (موتور برق دیزلی): عملکرد این نوع اجاره موتور برق ها مانند دیزل ژنراتور در ابعاد کوچک می باشد.

اجاره موتور برق گازسوز به دلیل نوع سوخت ،کم مصرف است و باعث کاهش آلودگی هوا می شود و دارای هزینه های کمتری نسبت به اجاره موتور برق بنزینی می باشد از دیگر امکانات این دستگاه بی خطر بودن این دستگاه می باشد. اجاره موتور برق گازی به خاطر گازسوز بودن و حذف بنزین باعث طول عمر محصول نسبت به اجاره موتور برق بنزینی شده است.

اکثر اجاره موتورهای برق از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی ، میدان الکتریکی و جریانهای پیچشی برای تولید نیرو عمل می کنند. در برنامه های خاص، مانند ترمزهای احتراق با موتورهای کشش در صنعت حمل و نقل، اجاره موتورهای الکتریکی نیز می توانند به عنوان مولد ، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.

اجزای تشکیل دهنده اجاره موتور برق:

موتور: وظیفه تامین انرژی مکانیکی اجاره موتور برق را بر عهده دارد، موتور ها قدرت های متفاوتی دارند که بر حسب توان موتور برق و همچنین توان خروجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور): وظیفه این قسمت از اجاره موتور برق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد.

سیستم سوخت: سیستم سوخت در اجاره موتور برق که بسته به نوع سوخت و مدل متفاوت است می تواند بر روی خود دستگاه اجاره موتور برق یا به عنوان بخشی مجزا قرار گیرد.

تنظیم کننده ی ولتاژ: وظیفه این قطعه تنظیم ولتاژ خروجی برق از اجاره موتور برق و تبدیل AC به DC و بر عکس می باشد.

پنل کنترل: تنظیم و راه اندازی اجاره موتور برق از این قسمت انجام می‌شود.

سیستم روغن کاری: موتور و قطعات مکانیکی بعد از مدتی کارکرد دچار سائیدگی می شوند که برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده می شود.

سیستم سردسازی: قطعات و اجزای اجاره موتور برق در حین کار دچار افزایش دما می شوند لذا سیستمی جهت خنک کردن این قطعات نیاز است .سیستم سردسازی وظیفه خنک کردن اجزای تشکیل دهنده اجاره موتور برق را بر عهده دارد. اغلب اجاره موتور برق ها توسط هوا خنک می شوند

اجاره موتور برق

اجاره موتورهای برق می توانند در برنامه های کاربردی متنوع مانند فن های صنعتی، بلورس و پمپ ها، ابزار های ماشین، لوازم خانگی، ابزار قدرت، و درایو دیسک از منابع مستقیم DC مانند باتری ها، وسایل نقلیه موتوری یا یکسو کننده ها یا منابع متناوب (AC) مانند شبکه برق، مبدل ها یا ژنراتور ها انرژی خود را دریافت کنند. اجاره موتور برق های کوچک را می توان در ساعت های الکتریکی نیز یافت. موتورهای عمومی با ابعاد و ویژگی های استاندارد دارای قدرت مکانیکی مناسب برای استفاده صنعتی می باشند. بزرگترین اجاره موتور برق ها برای نیروی دریایی، فشرده سازی خط لوله و برنامه های ذخیره سازی پمپ با رتبه بندی 100 مگاوات استفاده می شود. انواع اجاره موتور برق را می توان با نوع منبع برق، ساخت داخلی، کاربرد، نوع خروجی حرکت و غیره دسته بندی کرد

اجاره موتور برق برای تولید نیروی خطی یا دوار (گشتاور) استفاده می شود و باید از دستگاه هایی مانند مارپیچ مغناطیسی و بلندگو که انرژی برق را به حرکت در می آورند اما انرژی مکانیکی قابل استفاده، که به عنوان دیسک و مبدل معرفی می شوند متمایز شود.

کاربرد اجاره موتور برق

کاربرد اجاره موتور برق در صنعت ، به عنوان یک انقلاب صنعتی به شمار می رود.

فرایندهای صنعتی دیگر با انتقال قدرت با استفاده از خط شفت، کمربند، هوای فشرده یا فشار هیدرولیکی محدود نمی شوند. در عوض، هر دستگاه می تواند با موتور برق خود مجهز شود و کنترل آسان را در نقطه استفاده و بهبود بهره وری انتقال انرژی را فراهم کند. اجاره موتورهای برقی که در کشاورزی کاربرد دارند قدرت عضلانی انسان و حیوان را از کارهایی مانند حمل دانه یا پمپاژ آب حذف کرده اند.

استفاده خانگي ازاجاره موتورهاي برق کارهاي سنگين در خانه را کاهش داده و استانداردهاي بالاتر از راحتي، آسايش و امنيت را فراهم کرده است. امروزه اجاره موتورهای برق بیش از نیمی از مصرف برق در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

انواع اجاره موتور برق بر روی سه اصل مختلف فیزیکی کار می کنند: مغناطیسی، الکترواستاتیک و پیزوالکتریک و شایع ترین این موتورها که تا کنون موتور مغناطیسی است.

در موتورهای مغناطیسی، میدان مغناطیسی در هر دو روتور و استاتور شکل می گیرد. محصول بین این دو زمینه موجب نیرو، و بنابراین گشتاور در شفت موتور می شود. یک یا هر دو از این زمینه ها باید با چرخش موتور تغییر کند. این کار با تعویض قطب ها در زمان مناسب و یا خاموش شدن یا تغییر قدرت قطب انجام می شود.

کاربرد اجاره موتور برق

مدل های مختلف اجاره موتور برق را می توان در سرتاسر جهان مشاهده کرد. به عنوان مثال اجاره ژنراتور ها و اجاره موتور برق ها در بیمارستان ها، ساختمان های اداری و تجاری و فروشگاه ها برای تامین برق کل ساختمان در زمان قطع برق استفاده می شوند. به کارگیری اجاره ژنراتور برق در مکان هایی مانند بیمارستان ها که دستگاه های حساس و حیاتی دارند که باید همیشه متصل به برق باشند، لازم و ضروری است. اجاره ژنراتورهای برق همچنین در نیروگاه ها برای تبدیل انرژی اتمی، شیمیایی یا مکانیکی به برق استفاده می شوند تا در نهایت برق را در کل شهر یا کشور توزیع کنند. اجاره موتور برق هایی که توان پایینی دارند را نیز برای لوازم برقی خانگی، سیستم های روشنایی، یخچال ها و فریزرها در زمان هایی که با مشکل تامین توان مواجه هستیم می توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از اجاره موتور برق

اجاره ژنراتورهای برق چندین مزیت مهم دارند. به عنوان مثال از اجاره ژنراتورها می توان برای تولید برق در کوتاه مدت و مقطعی و یا در بازه زمانی طولانی مدت و همیشگی استفاده کرد. همچنین ژنراتور برق در اشکال و سایز های مختلف تولید شده و در دسترس همگان است. اجاره موتور برق ها را برای تولید توان ها مختلف می توان استفاده کرد و باعث تطبیق پذیری موتور برق با دستگاه های مختلف می شود. مزیت دیگر اجاره موتور برق ها، عمر کاری نسبتاً بالای آنها می باشد به طوری که می توان بدون نیاز به تعمیر و جایگزینی از اجاره موتور برق برای چندین سال استفاده کرد.

معایب استفاده از اجاره موتور برق

اگرچه استفاده از اجاره ژنراتور برق  سودمند بوده و محاسن زیادی را در پی دارد اما دارای معایبی هم هستند. ژنراتورهای توان بالای برق که دیزلی هستند بسایر گران هستند اگرچه در زمان نیاز به برق ارزش خود را نشان می دهند. از دیگر معایب ژنراتور برق می توان به جاگیر بودن و سنگین بودن ژنراتور در توان های بالا اشاره کرد.

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936