• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

لوستر


لوستر 1

اجاره لوستر شیک

اجاره لوستر جزو وسایلی است که علاوه  بر زیباسازی و نورپردازی، دکوراسیون خانه شما را هم چشم نوازتر خواهد کرد. اولین چیزی که برای انتخاب اجاره لوستر باید به آن توجه کنید، فضای مورد نظر شماست. این که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف آن اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه، جزو نکات بسیار مهمی است که برای  اجاره  لوستر، حتما باید به آن ها توجه کنید.

اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است ازاجاره لوسترهایی با شاخه ها و چراغ های کمتر استفاده کنید چرا که اگر اجاره لوستری با چراغ های زیاد انتخاب کنید در صورت اضافه بودن مجبورهستید برخی لامپ ها را باز کنید که نمای نازیبایی به اجاره لوستر شما می دهد.

در صورتی که سقف خانه تان چندان بلند نیست، بهتر است اجاره لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید چرا که سقف خانه را کوتاه تر نشان می دهد. پس بهتر است مدل های سقفی را انتخاب کنید و در کنار آن یک چراغ دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با طراحی اجاره لوسترتان انتخاب کنید. البته اگر تصمیم گرفتید بالای میز ناهارخوری تان اجاره لوستر نصب کنید، حتی در صورت کوتاه بودن سقف می توانید از مدل های آویز و بلند استفاده کنید تا نور تمام میز را روشن کند.

چیدمان و دکوراسیون خانه در انتخاب نوع اجاره  لوستر بسیار مهم است مثلا اگر دکوراسیون شما سلطنتی یا سنتی است، بهتر است اجاره لوستر های کریستالی با طرح های کلاسیک انتخاب کنید یا اگر مبلمان استیل دارید اجاره لوستری انتخاب کنید که شاخه های آن در جهات مختلف طوری تنظیم شود که تمام قطعات مبلمان شما را به یک میزان روشن نشان بدهد. به طور کلی تعیین محل مناسب برای اجاره لوستر بسیار مهم است و انتخاب محل نامناسب، می تواند کل دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همان قدر که اجاره لوستر برای اتاق نشیمن جذاب است برای اتاق خواب، نور لوسترها چندان دوست داشتنی نیست و قطعا شما ترجیح می دهید به جای آن، یک دیوارکوب کم نور یا یک آباژور داشته باشید. 

چگونه لوستر مناسب اجاره کنیم؟

 شاید شما هم از جمله کسانی باشید که در اجاره لوستر خوب برای منزلتان دچار مشکل شدید و می خواهید بدانید که اجاره لوستر مناسب چگونه تهیه می گردد؟ در اینجا سعی می کنیم فاکتورهای مهم اجاره لوستر مناسب فضای خانه شما را شرح دهیم و سپس بگوییم چه اجاره لوستری دارای کیفیت است.

امروزه با توجه به افزایش تصاعدی هزینه برق خانگی، بسیاری از شهروندان از نورهای موضعی و یا نورهای مخفی و نورهای فلورسنت برای تامین نور منزل استفاده می کنند. بسیاری از منازل را دیده ایم که یک نور مهتابی به دیوار نصب شده و منبع اصلی نور در خانه محسوب می شود. در اینگونه موارد اینکه اجاره لوستر انتخاب شده به چه میزان است خیلی اهمیت ندارد و در نتیجه شما کاملا مطابق سلیقه می توانید به انتخاب لوستر بپردازید؛ اما اگر از اجاره لوستر هم به عنوان زینت و هم به عنوان وسیله روشنایی استفاده می کنید، اینکه چه میزان نور تامین می کند، و اینکه چند لامپ دارد و میزان مصرف لامپ ها چه میزان است و … بسیار حائز اهمیت خواهد بود. پس پیش از هر چیز، مشخص کنید که هدف اصلی از اجاره لوستر چیست؟ اینکه مکان مورد استفاده اجاره لوستر کجاست بر انتخاب شما تاثیر به سزایی دارد. مثلا استفاده از لوستر های حبابی در اتاق نشیمن و پذیرایی اصلا توصیه نمی شود. اما همین لوسترها در فضای حال، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. اجاره لوستر که از چوب در طراحی آنها استفاده شده، همخوانی بسیار خوبی با فضای آشپرخانه یا اتاق خواب خواهند داشت؛ چرا که در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هارمونی لازم بین فضا و اجاره لوستر صورت می گیرد.

چگونه لوستر مناسب اجاره کنیم

 شاید شما هم از جمله کسانی باشید که در اجاره لوستر خوب برای خانه تان دچار مسئله شدید و می خواهید بدانید که اجاره لوستر مناسب چگونه تهیه می گردد؟ در اینجا تلاش می کنیم فاکتورهای مورد توجه اجاره لوستر مناسب فضای خانه شما را شرح دهیم و سپس بگوییم چه لوستری دارای کیفیت است.

هدف از اجاره لوستر

آیا اجاره لوستر در منزل شما روشنایی است و یا صرفا یک وسیله زینتی محسوب می شود که فقط زمان حضور مهمان به عنوان تکمیل کننده نور مورد استفاده قرار می گیرد؟ امروزه با توجه به افزایش چند برابری هزینه برق خانگی، بسیاری از شهروندان از نورهای موضعی و یا نورهای مخفی و نورهای فلورسنت برای تامین نور منزل استفاده می کنند. بسیاری از منازل را دیده ایم که یک نور فلورسنت (مهتابی) به دیوار نصب شده و منبع اصلی نور در خانه حساب می شود. در اینگونه موارد اینکه اجاره لوستر انتخاب شده به چه میزان است خیلی اهمیت ندارد و در نتیجه شما کاملا موافق سلیقه می توانید به انتخاب لوستر بپردازید؛ اما اگر از اجاره لوستر هم به عنوان زینت و هم به عنوان لوازم روشنایی استفاده می کنید، اینکه چه میزان نور تامین می کند، و اینکه چند لامپ دارد و میزان مصرف لامپ ها چه میزان است و … بسیار مورد اهمیت خواهد بود. 

لوستر

پس پیش از هر چیز، مشخص کنید که هدف اصلی از اجاره لوستر چیست؟ اینکه مکان مورد استفاده اجاره لوستر کجاست بر انتخاب شما تاثیر شگرفی دارد. مثلا استفاده از لوستر های حبابی در اتاق نشیمن و پذیرایی اصلا توصیه نمی شود. اما همین اجاره لوسترها در محیط حال، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. اجاره لوستر که از چوب در طراحی آنها استفاده شده، یکسانی بسیار خوبی با محیط آشپرخانه یا اتاق خواب خواهند داشت؛ چرا که در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هماهنگی لازم بین فضا و اجاره لوستر صورت می گیرد.

اطلاع از تاریخچه پیدایش هر ابزاری می تواند جالب باشد. پیشینه ساخت و استفاده از لوستر هم به بیش از ۸ قرن پیش در اروپا باز می گردد. در دوران قدیم و گذشته های دور، استفاده از اجاره لوستر، نماد شکوه و ثروت به شمار می رفت در حالی که اکنون می توانید لوستر ها را در انواع طرح و جنس و سبک، در هر خانه ای ببینید.

اما این ابزار دکوراتیو چه مسیری را طی کرده و چطور به شکل و کاربرد فعلی در آمده است؟ در این مطلب سری می زنیم به قرن ها پیش و زادگاه اولین اجاره لوستر های جهان و همچنین تاریخچه روشنایی در ایران. همراه ما باشید:

ساخت اولین اجاره لوستر ها

تاریخچه ساخت و استفاده از اولین اجاره لوستر ها به عنوان ابزاری برای طراحی دکوراسیون داخلی، به قرن ۱۵ میلادی و اروپا باز می گردد. کشور های اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، انگلیس و هلند نخستین کشور هایی بودند که استفاده از اجاره لوستر در آن ها رواج یافت.

متریال اولین اجاره لوستر ها، چوب بود و از شمع برای روشن کردن آن ها استفاده می شد. این اجاره لوستر ها با تجمع تعداد بسیار زیادی شمع بر روی خودشان، روشنایی لازم را تامین می کردند. پس از مدتی شمع ها جای خود را به گاز دادند که این گاز از فاضلاب تولید می شد! اما به تدریج روشنایی گازی و لامپ برقی جایگزین آن ها شدند.

اجاره  لوستر های قدیمی بسیار بزرگ و سنگین بودند و به دلیل همین ابهت، نمادی از عظمت و شکوه بودند و بنا ها و خاندان سلطنتی و اشراف، تعلق داشتند. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعت روشنایی و  نمونه های کوچک تر و سبک تر ارائه شد و اکنون انواع اجاره لوسترها را می توانید در هر مکانی با کاربرد های گوناگون و تنوع بالا ببینید.

اما اولین طراحی های اجاره لوستر، متعلق به ایتالیایی ها و در حدود سال ۱۵۰۰ میلادی بوده ‌است که جرقه طراحی و کاربرد اولین اجاره لوستر ها را به عنوان وسیله ای دکوراتیو به جهان ارائه کردند.

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936