• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

پارتیشن چوبی درجه 1


پارتیشن چوبی

اجاره پارتیشن چوبی

در فرهنگ لغت فارسی کلمه ای به عنوان اجاره پارتیشن تعریف نشده است چون در اصل کلمه به صورت لاتین می باشد که به همان تلفظ در واژگان فارسی وارد شده است کلمه لاتین اجاره پارتیشن در فارسی به عنوان اجاره جدا کننده معنی میشود و مختص به جسم یا شیئی اختصاص داده نشده لذا هر چیزی که بتواند حالت این تعریف یعنی جدا کننده را ایجاد کند به عنوان اجاره پارتیشن گفته  میشود . حال اجاره پارتیشن میتواند هر چیزی باشد به طور مثال دیوار جدا کننده بین دو فضا که میتواند از هر جنس و ماده ای تشکیل شده باشد مانند : چوب ، آهن ، سنگ ، شیشه ، پلاستیک یا حتی پارچه بنا بر این ماهیت کلمه اجاره پارتیشن را نمیتوان روی جسم یا شیئی خاص گذاشت.

کلمه اجاره پارتیشن در صنعت ساختمان نیز مورد استفاده قرار میگیرد بطور مثال به دیوارهای جدا کننده بین دو فضا در یک محیط اداری نیز اجاره پارتیشن گفته میشود .

اجاره پارتیشن هایی که معمولا در محیط اداری استفاده میشود نیز به چند دسته کلی تقسیم میشوند :

اجاره پارتیشن دو جدا ره و تک جداره دو دسته کلی اجاره پارتیشن های اداری هستند ولی به صورت جزئی تر هم میتوان اجاره پارتیشن های اداری را تقسیم بندی کرد برای مثال : اجاره پارتیشن هایی با فریم آلومینیوم ، اجاره پارتیشن فریم چوبی یا با پانل های چوبی و شیشه ای که در مرحله جلو تر دو باره میتوان اجاره پارتیشن های گفته شده را به دسته های کوچکتر تقسیم بندی کرد به طور مثال : اجاره پارتیشن دو جداره با فریم آلومینیوم یا اجاره پارتیشن دو جداره تمام چوب یا پارتیشن تک جداره با فریم آلومینیوم یا اجاره پارتیشن تک جداره تمام چوب دسته ای دیگر از این تقسیم بندی است

در شاخه های پایین تر از این دسته بندی دوباره میتوان به شاخه دیگر از این اجاره پارتیشن ها اشاره کرد به طور مثال :در دسته اجاره پارتیشن های چوبی نیز همان متریال چوبی که استفاده میشود میتواند به سه شاخه اصلی اجاره پارتیشن تمام چوبی پارتیشن با جنس ام دی اف و اجاره پارتیشن با جنس نئوپان نیز اشاره کرد

در اجاره  پارتیشن تمام چوب جنس اجاره پارتیشن ها از چوب می باشد و در واقع هم اسکلت هم پانل ها از جنس چوبی هستند که چوب استفاده شده در اجاره پارتیشن ها میتواند چوب روس یا گردو یا راش باشد که بستگی به قیمت تمام شده اجاره پارتیشن دارد. و همچنین برای زیبایی اجاره پارتیشن میتوان از انواع چوب های نام برده شده استفاده کرد.

دسته بعدی اجاره پارتیشن های اداری چوبی ، اجاره پارتیشن های تمام ام دی اف می باشد که در اینجا میتوان اجاره پارتیشن ها را به دو دسته اجاره پارتیشن دو جداره تمام ام دی اف و تک جداره تمام ام دی اف تقسیم کرد,در اجاره پارتیشن دو جداره تمام ام دی اف قطر اجاره پارتیشن نسبت به تک جداره ام دی اف بیشتر می باشد و همچنین ام دی اف استفاده شده در آن به نسبت تک جداره بیشتر میباشد. دسته بعدی از اجاره پارتیشن های چوبی ، اجاره پارتیشن های نئوپان یا ملامینه می باشد.

چرا و به چه علت از پارتیشن استفاده میکنیم ؟

از  دوران گذشته تاکنون یکی از مسائل مهم در انواع مشاغل ، فضایی بوده است که صاحبان آن شغل در آنجا مشغول فعالیت بوده اند.بنابراین چیدمان محل کار همیشه با منزل تفاوت هایی داشته است و این تفاوت ها کم کم از زمانی پر رنگ تر شدند که تاثیر این چیدمان ها بر روی آن حرفه نمایان شد.محل های کار زیباتر و شکیل تر پرطرفدارتر و پر درآمد تر شدند چرا که مردم نیز بیشتر ترجیح میدادند با شرکت هایی کار کنند که از لحاظ بصری دکوراسیون و مبلمان اداری مطلوبی داشته باشند,بنابراین نه از ابتدای تاریخ بلکه رفته رفته هنر طراحی دکوراسیون در بین افرادی که محلی برای تجارت کار و شغل خود داشتند و در بازار کار به دنبال پیشرفت و جذب مشتری بیشتر بودند به عنوان یک رکن مهم و اصلی تلقی گردید.

بنابراین علاوه بر تغییرات دکوراسیون در طول سال و احتیاج داشتن به دکور و چیدمان متحرک به علت صرفه جویی در هزینه ها پارتیشن میتوانست گزینه بسیار بسیار مناسبی باشد, و همچنین به دلیل جابجای محل شرکت چون دفترهای کار اکثرا در حال جابجایی بودند و شغل بعدی که میخواست در آن دفتر کار شروع به فعالیت کند مسلما نیازهای هم سانی با شغل قبلی از نظر تعداد اتاق و تعداد پرسنل و جانمایی وسایل نداشت . دیوارهای ثابت هم که جزو ساخت و ساز به حساب می آیند و گذاشتن و برداشتن هر روزه ی این دیوارها کاری نشدنی بود, کم کم اجاره پارتیشن قابل جابجایی جای خود را باز کرد و رفته رفته با پیشرفت طراحی های داخلی ، همه ی موارد ذکر شده جای خود را به اجاره پارتیشن دادند و استفاده از اجاره پارتیشن در دفاتر کار همه گیر شد و حالا جزء جدانشدنی طراحی های داخلی هستند.

مزایایی که اجاره پارتیشن اداری نسبت به سایر جداکننده ها در گروه مبلمان منزل و مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی دارد علاوه بر خاصیت جابجایی، توانایی تنظیم میزان نور محیط است که بسته به جنس شیشه طرح و میزان نور عبوری از آن قابل تنظیم است که میتواند محیط کاری یک شرکت یا سازمان را بسیار پویا تر و پرانرژی تر نشان دهد.

در محیط های اداری بسته به هدف استفاده از اجاره پارتیشن ، از انواع آن می توان استفاده کرد . مثلا اگر هدف ما آکوستیک کردن محیط از سرو صدا و تهویه و گردش هوا باشد میتوانیم از اجاره پارتیشن های دوجداره استفاده کنیم و از نظر ارتفاع اجاره پارتیشن بلند ارتفاع کتیبه تا سقف را انتخاب کنیم که کاملا محیط را پوشش می دهند,اما اگر صرفا هدف ما جدا کردن بخش پرسنل شرکت از ارباب رجوع باشد و عبور نور و گردش هوا و صدا در آن محیط مهم نباشد میتوانیم از پارتیشن های تک جداره با ارتفاع کوتاه استفاده کنیم تا فقط جدا سازی محیط و تفکیک قسمت های مختلف از یکدیگر انجام پذیرد.

اجاره پارتیشن در کنار کارایی و قابلیت هایی خود، وظیفه زیبا سازی و تزئین را هم به عهده دارد . اجاره پارتیشن ها می توانند در شکل ، اندازه و طرح های مختلفی طراحی و اجرا شوند . اجاره پارتیشن ها را میتوان در اتاق خواب , آشپزخانه, راهرو ,اتاق نشیمت ، اتاق پذیرایی یا حتی در خارج از فضای ساختمان نیز به کاربرد .

در شرکت ها و سازمان ها برای جداسازی بخش های مختلف مجموعه ی خود ، از اجاره پارتیشن چوبی اداری استفاده می کنند که به نسبت اجاره پارتیشن های خانگی ، ساده تر هستند.

در اماکن عمومی ، اجاره پارتیشن چوبی جلوه ی ویژه ای دارد . می توانید چوب ها را به صورت اسلایدی در کنار هم بچینید تا پارتیشنی جذاب و زیبا داشته باشید . در نوشته های پیشین در مورد پارتیشن اسلایدی چوبی ، ایده هایی ارائه داده بودیم . همچنین در ایده ای دیگر می توانید با استفاده از چوب ، اجاره پارتیشن طرح درختی بسازید و آن را در فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی قرار دهید. با قرار دادن گلدان و گل های زینتی در مرکز آن می توان جلوه ای ویژه به کار خود اضافه کنید . طرح مورد نظرتان را می توانید با استفاده از دستگاه سی ان سی بر روی پنل های چوبی اجرا کنید .

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936