• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

ویدیو پروژکشن با پرده


ویدیو پرژکتور

اجاره ویدئو پرژکتور

امروزه در اکثر مکان های آموزشی،سالن های کنفرانس و در بیشتر همایش ها و نمایشگاها از اجاره ویدئو پرژکتور ها استفاده می کنند در ای مقاله به توصیف کلی ویژگی های ان می پردازیم.

تاریخچه ساخت اجاره ویدئو پرژکتور:

اقای «فرانسیس جنکینز» دستگاه اجاره ویدئو پروژکتور طراحی و اختراع نموده است، یعنی دستگاهی که نوار مجموعه‌ای از عکس‌های به هم چسبیده را با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه نشان می‌دهد، اختراع کرد. اما حامی مالی وی این دستگاه را دزدید و آن را به شرکت بزرگی که صاحب سالن‌های تئاتر و سینما بود فروخت. این شرکت آن را «ادیسون ویتاسکوپ» نامید فقط به این خاطر که در آن زمان اسم ادیسون مشهور بود و می‌توانست به موفقیت این اجاره ویدئو پرژکتور کمک کند. آنچه که بعدها از قبل اختراع این دستگاه به توماس ادیسون نسبت داده می‌شد در حقیقت نتیجه یک دزدی آشکار بود.

اجاره ويدئو پروژکتور چيست ؟

وسیله ای  است که تصاوير و اطلاعات کامپيوتري و يا ويدئويي را از کامپيوتر ، ويدئو ، پخش DVD ، دوربين فيلمبرداري ، دوربين ديجيتال ، تلويزيون و … دريافت کرده و توسط يک منبع نوري کوچک سيگنال ها را با بزرگنمايي به روي صفحه به نمايش در مي آورد .

چرا از اجاره پروژکتور استفاده مي کنيم ؟

در شيوه هاي مدرن بازاريابي ، ديگر استفاده از روش هاي سنتي عرضه محصولات براي مشتريان جذابيت چنداني ندارد . امروزه با پيشرفت تکنولوژي اين ارتباط دچار تحولي شگرف گرديده است . تکنولوژي اجاره پروژکتورها به ما اين امکان را ميدهند که تصاوير و گزارش هاي کامپيوتري و ويدئويي با تلفيق جادويي رنگ و صدا به صورتي موثر تر در جلسات بدرخشند . استفاده از تکنولوژي اجاره ویدئو پروژکتورها در عرصه آموزش و سرگرمي به طور روز افزوني عموميت مي يابد . استفاده از اين ابزار در عرصه بازرگاني و تجاري جهت انتقال مناسبتر مفاهيم وايده ها اجتناب ناپذير مي باشد. همچنين استفاده از اجاره ویدئو پروژکتور در مجالس و جشنها جهت پخش مراسم در ابعاد بزرگ و پخش ويدئو کليپ جذابيتي فوق العاده ايجاد نموده و کاردست اندر کاران را جلوه اي ديگر مي بخشد.

در عصر جدید تکنولوژي اجاره ویدئو پروژکتورها ، دو تکنولوژي مهم و برتر در سطح جهان ارائه شده است . يکي از اين تکنولوژي ها به نام DLP و ديگري به نام LCD مي باشد .

تکنولوژي LCD :

اکثر اجاره ویدئو پروژکتورها با تکنولوژي LCD کار مي کنند ، LCD مخفف نمايشگر کريستال مايع مي باشد ، اين سيستم نمايش جداگانه اي از هر يک از نقاط تصوير بر روي يک نمايشگر را امکان پذير ميسازد ، و هر يک از اين نقاط بوسيله يک سيستم هوشمند کنترل مي گردد. اين نقاط مي توانند به صورت دلخواه تغيير داده شوند تا بدينوسيله تصوير شفاف و واضحي ايجاد گردد. کاربرد اصلي اين تکنولوژي جهت نمايش تصوير در اجاره ویدئو پروژکتورها و مانيتورهاي مسطح مي باشد . اجاره ویدئو پروژکتورهاي LCD نور را به رنگهاي اصلي (قرمز- سبز- آبي ) تفکيک کرده و سپس با هدايت آن به نمايشگر هاي LCD مجددا با هم ترکيب مي نمايد. در اين سيستم براي هر يک از نقاط تصويري و رنگ هاي اصلي يک نمايشگر LCD وجود دارد .

تکنولوژي DLP :

تکنولوژي Digital Light Processing ) DLP ) به معني پرداژش ديجيتالي نور مي باشد . يکي از حرفه اي ترين شرکتها ي بين المللي با ساخت تکنولوژي DLP راه حلي کاملا ديجيتالي جهت نمايش تصاوير ارائه داده است . بطوري که از اين طريق سيستم هاي اجاره ویدئو پروژکتور توانايي نمايش تصاوير ويدئويي و گرافيکي براي مقاصد تجاري ، رسانه اي آموزشي و سرگرمي با کيفيت فوق العاده بدست آورده اند . تکنولوژي DLP با استفاده از انحراف آينه هاي ميکروسکوپي ديجيتالي کار مي کند . DMD به معني دستگاه ميکرو آينه اي ديجيتالي ، چيپ نيمه هادي کوچکتر از ناخن انگشت مي باشد . DMD به عنوان يک کليد نوري عمل ميکند . DMD از حدود ۳/۱ ميليون آينه ميکروسکوپي تشکيل شده است که هر يک به تنهايي تا ۵۰۰۰ بار در ثانيه مي توانند به جلو و عقب حرکت داده شوند ( خاموش و روشن ) . فرکانس بسيار بالايي که توسط چشم انسان قابل رويت نميباشد . رنگها توسط چرخه رنگي که متشکل از سه رنگ رنگ اصلي ( قرمز- سبز- آبي ) است ايجاد مي گردند و بدينوسيله با بهره گيري از پردازش ديجيتالي ، تصاويري با کيفيت بسيار بالا حاصل مي گردد.

تفاوت بین اجاره ویدئوپروژکتور ها و اجاره دیتا پروژکتور ها :

همیشه برای اجاره کنان ویدئو پروژکتور این سوال پیش می آید که تفاوت بین اسم های اجاره  ویدئو پروژکتور و اجاره دیتا پروژکتور که در بازار به کار می رود چیست ؟ گاهی اوقات یک فروشنده از یک اسم استفاده میکند و فروشنده بعدی از اسم دیگر. حتی گاهی اوقات اجاره ویدئو پروجکشن هم به گزینه ها اضافه میشود و مصرف کنندگان گیج تر از قبل از ما میپرسند تفاوت این محصولات در کجاست ؟

زمانیکه اجاره ویدئو پروژکتور ها تنها وسیله ای برای نمایش ویدئو و فیلم بودند اسم اجاره ویدئو پروژکتور کاربرد بسیار زیادی داشت اما این روزها که اجاره ویدئو پروژکتور ها برای نمایش فایل های متنی ، تصاویر مختلف ، عکس های پزشکی ، فایل های پاورپوینت و غیره به کار میروند از کلمه دیتا که در زبان انگلیسی به معنای ” اطلاعات ” است به کار میرود. پس در عمل تفاوتی بین اجاره ویدئو پروژکتور و اجاره دیتا پروژکتورها وجود ندارد چرا که اجاره ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار خیلی وقت است از نمایش تنهای ویدئو فراتر رفته و انواع فرمت های ” اطلاعات ” را نیز به نمایش میگذارند

نکات خوب و مزیت های اجاره ویدئو پروژکتورها:

اولین و اصلی ترین مزیت اجاره ویدئو پروژکتورها مطمئناً امکان تماشای تصویری بزرگ است. این موضوع می تواند یک تجربه لذت بخش برای شخصی که به مدت 20 یا 25 سال از تلویزیون های 21 یا 25 اینچ استفاده کرده است باشد. داشتن یک صفحه ی نمایش بزرگ تقریبا هم اندازه با دیوار می تواند بسیار شگفت انگیز باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد اجاره ویدئو پروژکتورها را برای استفاده در منزل خریداری می کنند.

اجاره ویدئو پروژکتورها در مقایسه با تلویزیون های LCD هم اندازه می توانند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشند. تلویزیون های LCD خیلی گران هستند و زمانی که بحث اندازه ی تصویر پروژکتورها در مقایسه با آن ها به میان می آید مطمئنا پروژکتورها ارزان تر خواهند بود.

مزیت دیگری که اجاره ویدئو پروژکتورها دارند این است که وقتی از آنها استفاده نمی کنید هیچ فضایی از منزل شما را اشغال نمی کنند. اجاره ویدئو پروژکتورهایی که روی سقف ها نصب می شوند تقریبا از دید همگان پنهان می مانند.

اگر یک اجاره ویدئو  پروژکتور را به جز آن هایی که روی سقف نصب می شوند خریداری نمایید می توانید آن ها را به راحتی نصب و راه اندازی کنید. حتی در بعضی موارد برای نصب آن به یک متخصص نیاز نخواهید داشت و خودتان قادر خواهید بود آن را نصب کنید.

برخی معایب اجاره ویدئو پروژکتورها:

بزرگترین عیب و ایراد اجاره ویدئو پروژکتورها محیط فعالیت آن ها می باشد. چون بسیاری از اجاره ویدئو پروژکتورها برای ایجاد بهترین نتایج به محیط های تاریک نیاز دارند و اگر آن ها را در منزل خود نصب کرده اید فراهم کردن چنین محیطی کار مشکلی است.

مورد دیگری که به عنوان یک اشکال دیگر می توان آن را مطرح نمود بحث نگهداری آن ها می باشد. منظور من از نگهداری تعویض لامپ های اجاره ویدئو پروژکتور می باشد. یک بار تعویض لامپ می توانند برای شما هزینه ای بیشتر از 500 هزار تومان داشته باشد.

مورد دیگر که می تواند نوعی ایراد و اشکال باشد پرداخت هزینه ی اضافی برای خریداری اسپیکرها می باشد. شما همیشه به اسپیکرهای خارجی نیاز خواهید داشت تا به اجاره ویدئو پروژکتور متصل نمایید که در برخی مواقع می تواند هزینه های زیادی را برای شما ایجاد کند اگر کیفیت صدای خوبی را می خواهید داشته باشید.

برخی اجاره ویدئو پروژکتورها نیاز به نصب صفحه های نمایش جداگانه دارند که آن ها نیز بسیار گران قیمت می باشند. بسیاری از آن ها می توانند با یک دیوار سفید کار کنند ولی بعضی از پروژکتورها به صفحه های نمایش خاصی نیاز دارند.

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936