• حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یار
  • 77744771 - 021

جارو برقی صنعتی


جارو برقی صنعتی

اجاره جاروبرقی دستگاهی است که با تولید خلاء و برای جمع آوری گرد و غبار و خاک استفاده می شود. در بعضی از مدل های اجاره جاروبرقی ، قابلیت مکش مواد مایع مانند آب نیز وجود دارد. در این دستگاه نظافت صنعتی یک پمپ هوا نیز جهت ایجاد خلاء مورد استفاده قرار گرفته می شود. اجاره جاروبرقی دارای یک فیلتر یا کیسه است که آلودگی هایی مانند غبار را در خود جمع می کند و همچنین ممکن است داری یک کیسه یا مخزن برای جمع کردن زباله در ان باشد. امروزه اندازه ها و مدل های مختلفی از اجاره جاروبرقی به وجود امده است . مدل های بسیار کوچک دستی شارژی تا مدل های بسیار بزرگ که روی کامیون  نصب می شوند طراحی و ساخته شده است . اجاره جاروبرقی یک ماشین مدرن نیست و تاریخچه و اختراع آن به  قرن نوزدهم میلادی  باز می گردد. در واقع اجاره جاروبرقی یکی از محصولات انقلاب صنعتی بوده است . این دستگاه نظافتی برای اینکه جزو اعضای هر خانواده شود بیشتر از ۱۰۰ سال زمان نیاز داشت. با ورود اجاره جاروبرقی به زندگی مردم سطح بهداشت و سلامت خانواده نیز افزایش پیدا کرده است . زمانی که تاریخچه و اختراع اجاره جاروبرقی را مورد بررسی قرار خواهیم داد در میابیم، افرادی که سبب اختراع و توسعه اجاره جاروبرقی شدند تصور و ایده بسیار متفاوتی نسبت به این وسیله ای که الان در اختیار داریم داشتند. ما در طول تاریخ انواع مختلفی از اجاره جاروبرقی ها را داشته ایم. همه آنها بر اساس اصول اصلی خود کار می کنند. اجاره جاروبرقی ها از زوایای مختلف به مرور تغییر یافته اند . با توجه به شرایط مورد استفاده ، سر و صدا ، ابعاد ، منبع تغذیه و قدرت بسیاری از موارد دیگر متفاوت بودند. امروزه در صنایع مختلف از این دستگاه های نظافتی تخصصی استفاده می شود همچنین برای هر صنعت و برای هر کار یک نوع دستگاه اجاره جاروبرقی تولید می شود.

اختراع اولین اجاره جاروبرقی ها

اولین دستگاه مکانیکی که برای جمع آوری مواد از زمین تولید شده و توسط دنیل هسه در سال ۱۸۶۰ میلادی اختراع شد. این دستگاه در واقع چیزی شبیه به سوئیپر های دستی امروزی بود. این دستگاه جاروب به وسیله برس استوانه ای و مجموعه ای از سیلندرها که مکش ایجاد می کردند کار نظافت را از روی فرش انجام می دادن. پس از آن در سال ۱۸۶۹ میلادی ایوس مک گاون توسط یک فن که نیروی محرکه دستی داشت از طریق ایجاد جریان هوا  یک دستگاه اجاره جارو برقی صنعتی ساخت. در سال ۱۸۹۸ میلادی جان اس تورمن یک دستگاه جاروب قابل حمل اختراع نمود که به دلیل بزرگی به وسیله یک کشنده توسط اسب جابه جا می شده است .اولین دستگاه اجاره جاروبرقی صنعتی که پایه و اساس کار آنها شبیه دستگاه های اجاره جارو برقی امروزی بوده، توسط هوبرت سسیل بوت مهندس انگلیسی در سال ۱۹۰۱ میلادی در انگلستان تولید شده است.

سیر تکامل جاروبرقی توسط هوبرت طراحی و تولید شد . اجاره جاروبرقی که هوبرت طراحی کرده بود یک موتور احتراق داخلی داشت که این موتور احتراقی یک پمپ پیستونی را برای ایجاد خلاء به حرکت درمیاورد و هوا از طریق یک فیلتر پارچه ای عبور می کرد و مواد به داخل مخزن ریخته می شد. کل دستگاه توسط یک اسب کشیده می شد، و مردم آن را “Puffing Billy” نامیده بودن . این محصول به قدری بزرگ بود که قادر یه ورود به ساختمان نبود .در نتیجه تنها لوله هایی از آن خارج می شد و طریق پنجره ها وارد خانه می شد. مدل بعدی او به وسیله موتور الکتریکی طراحی و ساخته شد که این اجاره جاروبرقی نیز بیش از حد بزرگ بود و برای صاحبان خانه ها مناسب نبود.

اولین دستگاه اجاره جاروبرقی قابل حمل

پس از بررسی تاریخچه و اختراع اجاره جاروبرقی در میابیم نخستین دستگاه که می توان آن را به راحتی به اطراف حمل کرد توسط والتر گریفیتس در سال ۱۹۰۵ طراحی شده بود. این دستگاه از سیلندر برای جاروب کردن گرد و غبار و یک لوله انعطاف پذیر استفاده می کرد.

جیمز ب. کربی در سال ۱۹۰۶ میلادی دستگاه خلاء را اختراع کرد و آن را “سیکل خانگی” نامید. این اجاره جارو برقی به جای یک فیلتر از سیکلون برای جداسازی خاک استفاده می کرد. این دستگاه در واقع اولین اجاره جارو برقی قابل حمل دارای یک موتور بوده.

جیمز موری اسپنگلر در سال  ۱۹۰۷ میلادی  نیز یک دستگاه اجاره جاروبرقی طراحی و تولید نمود . این جاروب دارای یک برس استوانه ای چرخشی، فن برقی، یک جعبه و یک کیسه برای گرد و غبار بود. او پولی برای تولید ایده خود نداشت، و این ایده را به ویلیام هنری هوور را در سال  میلادی ۱۹۰۸ فروخت و به وی واگذار کرد. هوور این اجاره جاروبرقی طراحی شده را با قرار دادن آن در یک جعبه فولادی و طراحی اتصالات برای نصب شلنگ به روز تر نمود. و همچنین  بعدا کیسه های دفع فیلتر اضافه کرد و اولین اجاره جارو برقی که به درستی کار کند را در سال  میلادی ۱۹۲۶ طراحی و راهی بازار  نمود.

اجاره جاروبرقی در ابتدا یک کالای لوکس محسوب می شد و در اختیار همه ی مردم نبود.

انواع اجاره جارو برقی

1-نوع ایستاده (up-Riyht)

اگر چه اجاره جارو برقی‌های نوع ایستاده می‌توانند به شکلهای عصایی و سطلی نیز باشند ولی بیشتر موارد هنگامیکه صحبت از اجاره جاروی نوع ایستاده می‌شود، منظور جاروهایی است که دارای یک کیسه قائم می‌باشند. اجاره جارو برقی نوع ایستاده برای تمیز کردن سطوح مفروش مناسب می‌باشد، زیرا برس چرخان آن به خوبی در داخل پرزهای فرش نفوذ کرده و کثیفی داخل آن‌ها را به داخل خود می کشد . همچنین سرو صدای این نوع اجاره جارو برقی بیشتر از نوع خوابیده آن ها است.

2-نوع خوابیده (Canister)

این نوع اجاره جارو برقی دارای مکش خوب، یکی از علائم مشخصه این نوع می‌باشد و کار آن روی سطوح بون فرش و روی مبلمان بسیار خوب می‌باشد. کیسه آن معمولاً کوچکتر از نوع ایستاده بوده و هنگام اجاره جارو کردن باید هراز چند گاهی خرطومی را کشید تا جارو برقی به حرکت در بیاید . چرخش و پیچ و تاب خرطومی زیاد بوده و در بعضی موارد می‌تواند منجر به پیچیدگی و خرابی شود. وزن این نوع جارو برقی 7 تا 12 کیلوگرم است که در کل سبکتر از نوع قبلی می‌باشند. در نوع خوابیده کوچک ، مخزن آن کوچکتر و وزن آن 4 تا 6 کیلوگرم است. اندازه کوچک و سبکی آن باعث شده تا بتوان سریعتر و ساده‌تر از آن استفاده و نگهداری کرد ولی عملکرد آن محدود است و روی همه سطوح دارای عملکرد رضایت بخش نیست.

3- اجاره جارو برقی دستی(Handvacuums)

مدل‌های بدون سیم و قابل شارژ، حداکثر قابلیت حمل را بوجود آورده‌اند. این مدلها روی سطوح صاف و سخت خوب کار می‌کنند و بعضی از مدلها را می‌توان برای جمع‌آوری مایعات استفاده نمود. معمولاً دستگاه شارژ شده می‌تواند 10 دقیقه کار کند. به ‌طور کلی عملکرد جاروهای دستی سیم دار، بهتر از نوع بدون سیم می‌باشد زیرا توان بیشتری داشته و احتمال خراب شدن باتری را ندارند.

پارامترهای مهم در کیفیت اجاره جارو برقی

  • قدرت مکش
  • میزان تاثیر تمیز کنندگی
  • توان مصرفی
  • نوع فیلتراسیون و ظرفیت کیسه آشغال
  • شدت صدا
  • کیفیت مواد و قطعات بکار رفته در محصول
  • طول عمر محصول
  • ایمنی
  • سهولت استفاده و تعمیر پذیری
  • وزن محصول

پارامترهای مهم در قابلیت اجاره جارو برقی

  • قابلیت خشک و مرطوب کار کردن
  • قابلیت کنترل قدرت مکش
  • سیم جمع کن اتوماتیک و طول سیم تغذیه
  • چند حالته بودن پرس پارویی و لوازم جانبی برای امکانات مختلف مکش
  • قابلیت ایجاد بخار
  • امکان دمندگی هوا

آدرس: تهران - حکیمیه - کارخانه آزمایش - سوله ی علی یارr

تلفن تماس: 77744771-021 تلفن همراه: 5617592-0936